tanggungjawab

Posted by Simple Boy on 2:47 AM
Cuti sem dh nak dekat..tak sabar rasanya nak balik rumah..tgk mak, ayah, adik..dah lama tak luang masa bersama diaorg..aku pun dh rindu nak bermain bola dgn adik aku, A..umur die baru je 11thn..die lah adik aku yg patuh sekali..ape je aku suruh, mesti die akan buat..wlaupun aku abg sulung, aku tak pernah nak gunakn kesempatan sebagai abg utk keselesaan aku sndiri..aku tahu mcam mana perasaan dipergunaan dlm hidup ini..
dibuli?? erm…itu memang dh melekat dlm diriku semasa aku kat sekolah rendah dulu..namun begitu, aku tahu bkn hak aku utk salahkn saper2..mgkin sebab aku ni terlalu lemah..lemah macam mana pun aku, aku masih ade tanggungjwb nak nak diselesaikn utk keluarga aku..setelah abg meninggal, akulah abg sulung..aku masih ingat lagi mak menangis ketika mayat abg diusung ke liang lahad..tangisan yg tak pernah aku tgk dlm diri mak, perasaan syg yg tak pernah aku rase dlm diri mak..ayah hnya duduk sepi dgn senyuman bercampur tangisan di mata..ayah aku yg berkerja keras dari pagi ke mlm utk mncari rezeki keluarga..mak dan ayah begitu sygkn mendiang abg..melihat air mata mak dan ayah mengalir jatuh ke bumi, aku bertekad belajar bersungguh-sungguh utk dptkn kerja yg baik utk keluarga ini..aku takkn hampakn harapan mak dan ayah lagi..aku akan berusaha utk ubah nasib keluarga bertambah baik..
kini mak tak sihat, ayah pulak masih berhempas pulas mencari rezeki..masa tidak menunggu sesiapa pun..semakin masa berlalu, semakin tubuh dimamah usia..aku berharap semoga Tuhan bagikan aku cukup masa utk sume ini..tak pernah aku berniat nak menunjuk kat saper2 yg aku ni anak yg baik kat dunia ini..dlm fikiran fikiran aku, aku hanya ada mak, ayah dan adik2 yg perlu aku ambil berat..aku cuma tak mahu hampakn harapan mak dan ayah..aku tak kisah aku tak bahagia asalkn mak dan ayah selamat dan hidup senang kat dunia ni..Tuhan, lindungilah mak dan ayah aku…


Copyright © 2009 corak - corak hidupku All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive Supported by Blogger Templates | Best Credit Card Offers.